-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:11975 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چه راه حلّي را براي كسي كه با ديدن زنان و دختران نامحرم، با خود كاري ميكند كه غسل جنابت بر او واجب ميشود، پيشنهاد ميكنيد، لطفاً با استفاده از آيات و روايات راهنمايي كنيد.

اين كار حرام و از گناهان كبيره است. استمنا و انحراف جنسي، ضررهاي فراواني را به دنبال دارد و ميتواند وضع رواني و جنسي نوجوان را از حالت طبيعي خارج كرده پيآمدهاي جبران ناپذيري به بارآورد كه يكي از آن موارد، ناتواني جنسي است. خداوند متعال ميفرمايد: وَ الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَـَفِظُون # اِلآعَلَيََّ أَزْوَ َجِهِمْ أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَـَنُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ # فَمَنِ ابْتَغَيَ وَرَآءَ ذَ َلِكَ فَأُولَـََّئِك هُمُ الْعَادُونَ; (مؤمنون، 5 ـ 7) و آنها كه دامان خود را از آلودگي به بيعفتي حفظ ميكنند، تنها آميزش جنسي با همسران و كنيزانشان دارند كه در بهرهگيري از آنها ملامت نميشوند و هر كسي غير اين طريق را طلب كند تجاوزگر است استمنا در جسم اشخاص مبتلا به اين بيماري نيز، تأثير مخرّب و زيانآوري ميگذارد و موجب اختلال در رشد كامل جنسي، لاغري، ضعف شخصيت، ضعف اراده، كمي قدرت، حجب و گوشهگيري، بيحالي و سستي، كمرويي فراوان و... ميشود.

براي جلوگيري از اين عادت زشت و گناه بزرگ و نجات از خطرات فراوان جسمي و روحي آن بايد از تقوا، ايمان، توكل به خدا، ازدواج، روزه، عبادت و... كمك گرفت و به لطف خدا اميدوار بود و با اين پديدة شوم و خطرناك مبارزه كرد. همچنين بايد نوجوان، زمينههاي تحريك غريزة جنسي را فراهم نكند و از نگاه به صحنههاي هوس آلود و تحريك كننده بپرهيزد و با انتخاب دوستان خوب و پرهيز از گوشهگيري و تنهايي، حتي هنگام خوابيدن و با انجام ورزشهاي مفيد و سرگرميهاي سالم، اوقات فراغت خود را پر كند و هيچ گاه بيكار نماند و از معاشرت با افراد منحرف و آلوده به اين پديده ناپسند بپرهيزد و...( ر.ك: پاسخ به پرسشهاي مذهبي، آيتالله مكارم شيرازي ـ آيتالله جعفر سبحاني، ص 349 ـ 355، ناشر مدرسة الامام عليبن ابيطالب، قم / مشكلات جنسي جوانان، آيتالله مكارم شيرازي و...، انتشارات مدرسة الامام عليبن ابيطالب، قم / تفسير نمونه، آيتالله مكارم شيرازي و ديگران، ج 14، ص 197 ـ 204، دارالكتب الاسلامية، تهران. )

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.